sunnuntai 3. toukokuuta 2009

03.05.2009

Terveiset kuumasta Kisumusta...

Paasimme turvallisesti perille Kisumuun 28 matkustustunnin jalkeen. Viimeiset 9 tuntia tulimme bussilla hyvin toyssyista tieta ja ajattelin, etta munuaisemme eivat kesta paluumatkaa bussilla, joten paatimme, etta palaamme Kisumusta Nairobiin lentaen.

Lepasimme ensimmaisen paivan, mutta jo toisena paivana oli aamun palaverin jalkeen heratyskokous.

Pastor Geoffrey oli jarjestanut kovaaaniset ulos, joten pitka ja rytmikas ylistys kaikui koko kylan yli. Ihmisia keraantyi ihmettelemaan ja katselemaan. Ei pelkastaa ylistyksen tahden vaan myos siksi, ettei heilla pain yleensa nae valkoisia.

Saimme aivan mahtavan vastaanoton kun saavuimme. Lapset juoksivat ympariinsa toivottaen meidat tervetulleiksi. He halusivat tulla koskemaan meita.

Kokous oli mahtava. Sain jalleen kerran ihmetella, miten tarkka ja ihmeellinen Herra meilla on. Puhuin halvaantuneesta miehesta lammikolla ja hanen ongelmastaan paasta sielta enkelin kuohuttamaan veteen. Puhuin myos miehen yksinaisyydesta vakijoukon keskella.

Alttarikutsuun vastasi useita kymmenia ihmisia. Monet kokivat Herran kosketuksen.

Eilen palvelimme lapsia. Olimme tuoneet suomenlipun mukanamme ja sen avulla kerroin lapsille ristista. Jumalasta, taivaasta ja tietenkin suomesta ja elamastamme siella.
Olimme myos saaneet paljon leluja lahjoitettavaksi lapsille. He olivat onnellisia saatuaan ne. Lelut riittivat mainiosti ja se olikin suuri kiitosaihe, koska lapsia oli todella paljon.

Illalla oli toinen heratyskokous. Nyt sana oli kiirinyt ja vakea olikin enemman.
Puhuin sokeasta miehesta, jonka Jeesus paransi seka epatoivosta, joka miehella Jeesuksen puoleen oli.

Alttarikutsuun vastasi useita kymmenia ihmisia. Saimme palvella sairaita ja kuulla myos uutisia edellisen illan tapahtumista, kuinka Herra oli koskettanut monia ja useat olivat saaneet avun. Hotelliin palatessamme oli jo todella pimeaa.

Olemme saaneet kokea aivan uskomattomia asioita! Nahneet paikallisen puutteen, ja valtavan lapsimaaran lisaksi, possuja, kanoja, kukkoja, tipuja, lehmia, vuohia, lampaita ja kissoja juoksevan pitkin kylaa. Olemme matkustaneet paikallisilla kulkuneuvoilla: pakettiautoilla, jotka on rakennettu tayteen penkkeja kuin pikkubussit. Kulkeneet kolmipyoraisella mopoautolla, kavelleet varmasti satoja kilometreja :) Saaneet nauttia 28-30 asteen kuumuudesta. Vaikka nyt pitaisi olla sadeaika, ei sadetta ole ollut kuin yhtena yona. Muuten on ollut aivan upea saa.

Niin... tamahan ei ole mikaan auringonottoloma, joten julistaminen on ollut paaasemassa auringonoton sijaan.

Tanaan pidettiin sunnuntain jumalanpalvelus Key to Live Churchissa, joka on Pastori Geoffryn pastoroima seurakunta. Sali oli tapotaysi. Opetin ja julistin, aiheena Jumalan liitto.

Herran Henki tuli voimallisesti ja ihmiset alkoivat vapautua kesken kokouksen. Nain kuinka eraan naisen usko nousi ja han kaveli eteen ja otti parantumisen vastaan.
Rukoilimme Arin kanssa useiden sairaiden puolesta ja valtavalla halulla he ottivat vastaan nenaliinoja, joihin olin pyyhkinyt saarnan aikaan otsaltani hiet pois. He veivat nenaliinat mukanaan kotiin. Nyt odottelemmekin uutisia siita, mita Herra teki.

Olemme jo tahan mennessa saaneet nahda niin ihmeellisia asioita seka luonnollisesti etta yliluonnollisesti, ettei olisi voinut enempaa toivoa.

Huomenna ja ylihuomenna pidetaan pastoreiden konferenssi ja odotan Herran ilmestyvan paiva paivalta voimakkaammin jakaen taivaallisista.

Meidan vaatimattomassa hotellissamme ei ole nettiyhteytta, joten paasen paivittamaan blogia aina silloin talloin kun aikataulut antavat periksi.

Tahti taalla on hurja. Meilla on ollut kaksi kokousta per paiva. Ja sama tahti tulee jatkumaan koko crusaden ajan lukuunottamatta niita kahta vapaapaivaa, jotka meilla taman crusaden aikana on.

Kiitos, etta rukoilette puolestamme... Purkautukoon taivaallisista ihmeet, merkit, voimalliset teot, pelastumiset ja parantumiset.

Jeesuksen nimessa....

1 kommentti:

  1. wauuuu.... eipä paljon muuta tule mieleen.... Herran siunausta ja pökköä pesään. :O)

    VastaaPoista