perjantai 24. lokakuuta 2008

24.10.2008

Hiljainen talo ja aikaa ajatuksille, joten täältä blogittaa....

Kiitos Jeesus siitä, että olet Vapahtajani!
Kiitos, että olet pelastanut minut ja olen saanut tutustua Sinuun Isä.
Kiitos, että olet tuonut elämääni sisältöä, mitä en mistään muualta (työstä, rahasta, maineesta, suhteiden kautta tms.) pysty saamaan.
Kiitos, että rakastat minua ja autat minua rakastamaan itseäni sellaisena, kuin olen.
Kiitos, että olet antanut rakastavan perheen ja seurakuntaperheen, jossa on keskinäinen rakkaus ja kunnioitus.
Kiitos, että olet!

Kävin tänään läpi kunnallisvaalien ehdokaslistoja.
Edellisissä vaaleissa tein vaalikoneessa testin, ketä äänestää... Vaalikone näytti, että kokoomusta ja silloin vaihtoehto ei ollut nainen, vaan mies. - Olin järkyttynyt!

No, olin itse ajatellut, että tietenkin äänestän naista, mutta.... kun vaalikoneita kahlasin läpi, ja tietyt kriteerit olivat: vähävaraisista (lue: köyhistä, sairaista ja lapsista huolehtiminen), ei homoliitoille jne... Sain silloin useammasta vaalikoneesta vastaukseksi, saman kokoomuksen miesehdokkaan.

Luulin oikeesti, että tänä vuonna puolueeksi olisi tullut kristillisdemokraatit. Heille olisin ääneni antanut, mutta se henkilö, jolle olisin ääneni osoittanut, ei ollut meidän vaalipiirissä, joten ... ei-kun-UUDESTAAN-hakukoneeseen.

Nyt tilanne on toinen...

Olen aivan nuorisokielellä sanottuna "jengalla" äänestämisen suhteen??!!??
Ensin ajattelin erästä uskovaa naista, mutta sitten klikkasin videon hänen "vaalipuheestaan" ja järkytyin, että nainen, jonka pitäisi julistaa evankeliumia, julistikin itseään valtuustoon. Olin aivan järkyttynyt! Kertakaikkiaan!

Joten olen nyt jälleen uudessa tilanteessa. Evankelistat evankeliumin työhön kentälle ja poliitikot politiikkaan. Näitä kahta ei pitäisi sekoittaa keskenään, vaikka samoja arvoja ajaisimmekin!

Joten nyt olen Herran edessä..... mitäs nyt Isä? Mitä mä nyt teen?

Lueskelin ehdokkaista Kirkko ja Kaupunki lehdestä, joka vielä tulee miehelleni...
Eräs nimi nousi sieltä esiin... Kävin tänään hänen sivuillaan ja lueskelin hänen blogiaan... Ajattelin, että... Olen näennäisesti tuntenut tuon ihmisen jo vuosia, mutta en ole koskaan oikeasti tuntenut häntä. Kirjoitin hänelle meilin, jossa tsemppasin häntä!

Ajattelin, että hän uskoo asiaansa eikä häpeä uskoaan. Häntä tulee kannustaa!

Niin minäkin toivoisin, että minua kannustettaisiin, sen sijaan, että esitettäisin väitteitä tai oletuksia, millainen olen (nainen, julistaja, saarnaaja, apostoli, profeetta, evankelista, opettaja, paimen) pitkä, pätkä, ohut, paksu, brunette, blondi, "reittä pitkin" kiipeävä sihteeri, "omia etuja ajava" yrittäjä. Menestysteologi, joka uskoo parantumisiin ja joka voitelee ja rukoilee perheenjäsentensä puolesta kun sairaus iskee jne.

Teen niitä kaikkia. Olen nainen, julistaja, saarnaaja.

Tilanteen vaatiessa apostoli, profeetta, evankelista, opettaja ja jopa paimen. Olen toisinaan pitkä (kun seurassani on itseäni lyhyempiä ihmisiä tai lapsia), pätkä (kun olen itseäni pidempien ihmisten seurassa), ohut (silloin kun olen itseäni ihanaisempien ihmisten luona) ja paksu (kun missi-frendini on seurassani). Olen brunette kun "veryperoksidi-blondi" viihtyy seurassani, olen blondi silloin kun ystävättäreni/seuralaiseni on minua tummempi - tai auton ratissa.

Olen koulutukseltani Johdon sihteri (Executive Assistant - ainakin todistukseni mukaan), mutta en tunnusta kuitenkaan istuneeni naisjohtajani sylissä tai kiivenneeni hänen "reittään pitkin" ylöspäin urallani.

En myöskään usko olevani omia etujani ajava, vaan Taivaallisen Isäni, Kuninkaani, Jeesukseni etuja ajava hengellisen työn tekijä. En menestysteologi, vaikka uskonkin Jeesuksen parantavan sairaat.... vaan puurtaja, joka on antanut elämänsä alttiikisi evankeliumin tähden, valmis lähtemään vaatimattomiin oloihin Jeesuksen ja hukkuvien sielujen takia, joka "rakentaa telttoja" vain siksi, että saisi varat lentolippuihin, että pääsee Afrikkaan, vierailemaan orpokoteihin ja sairaaloihin rukoilemaan näiden ihmisten puolesta. Puurtaja, jonka sydämellä on muslimit, jotka tunnustavat Jeesuksen profeettana, mutta eivät Vapahtajanaan...

Ketä siis äänestän? Potentiaalista Jumalan Valtakunnan esille julistajaa, joka ajaa Kristittyjen asiaa eteenpäin tässä, yhä vain kylmenevässä ajassa.

Ei muuta kuin äänestämään oikeaa Jeesusta edustavaa ehdokasta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti