keskiviikko 12. tammikuuta 2011

Anonyymisti Päin Pläsiä...

Prepaid-liittymät ja anonyymit sähköpostiosoitteet...


Mietin näitä prepaid-liittymiä ja anonyymeja sähköpostiosoitteita...

Sain tänään prepaid-liittymästä, ilman nimeä olevan, tekstiviestin, jossa annettiin ymmärtää, minuun liittyvän, kolmannen henkilön olevan epäluotettava.... Ja minua pyydettiin ryhtymään joihinkin toimenpiteisiin.

Kysyin tietenkin numerotiedustelusta numeroa, mutta siitä ei saa mitään tietoa. Numero ei myöskään vastannut kun siihen soitin, vaan antoi ilmoituksen, ettei numeroon saada yhteyttä.

Vedin johtopäätöksen, että se on jonkun ihmisen nimetön kakkosliittymä, josta soitetaan tai tekstaillaan vain tällaisia anonyymejä viestejä.


Neiti Nimetön ja Herra Tekaistu Nimi...


Miksi ihmeessä ihmisten pitää haukkua toisia nimettöminä tai tekaistuilla nimillä? Väkisinkin silloin ihmettelee, onko kaikki jauhot puhtaina pussissa... tai mikä oikeasti on yhteydenoton takana...


Anonyymiä rukousta...


Saan ajoittain myös nimettömiä esirukouspyyntöjä...


Miksi suuri avuntarve on anonyymi? Eikö avun pyytäjä kehtaa kertoa nimeään? Ketä hän varjelee? Vai varjeleeko hän vain ylpeyttään?


Jos pyytäjä tietää kuka minä olen ja tietää minun olevan rukouksen ihminen, niin miksi hän ei kehtaisi kertoa nimeään? Siksikö, että epäilee minun kertovan siitä jollekin? Kuinka siis voin kertoa ihmisen asiat, jos hän pelkää tulla paljastetuksi? Eikö Jumala jo valmiiksi tiedä kaiken? Jos hän pyytää minua kertomaan asiaansa Jumalalle, niin rukoilisinko siis... tämä anonyymi, Herra, sinä tiedät kuka hän on.... Onnistuuhan se niinkin...


Rukouspalvelussa kun ihminen tulee luokseni rukoiltavaksi, hän näyttää kasvonsa ja äänellään kertoo asiansa... Mutta anonyymi sähköposti ei kerro minulle mitään... ei äänellä, ei kasvoilla, ei käsialalla, ei kosketuksella. Rukouspyyntö on hajuton ja mauton. Siinä ei näy kuulijan tuska, ei itku, ei vaiva, ei kipu, ei särky...


Kun tällainen anonyymi lähettää minulle rukouspyynnön, jossa hän vaatii minua ottamaan hänet ja hänen asiansa jatkuvaan rukoukseen... Hän ei tule ollenkaan ajatelleeksi sitä, tahtooko Pyhä Henki minun rukoilevan anonyymin asioita jatkuvana rukouksena vieden tilaa ehkä sen ihmisen esirukousajasta, joka antaa rukouspyynnölleen kasvot tai nimen.


Jos tämä anonyymiteetti olisi tarkoitettu olemassa olevaksi... Herrahan suoraan voisi kertoa minulle anonyymin ihmisen rukousaiheet ilman vaatimusta. Näin on tapahtunut.


Herra antaa Anonyymille kasvot


Olen useita kertoja saanut sanoman jollekin ihmiselle vietäväksi, mutta en ole, siinä hetkessä, tiennyt kenelle sanoma on. On ollut vain kuva ihmisestä tai tuntomerkki. Joskus olen saanut hyvin voimakkaasti käskyn lähteä johonkin paikkaan, jopa ulkomaille, jossa tulen tapaamaan ihmisen, jolle sanoma on. Ja siellä paikassa Herra on johdattanut tämän kyseisen ihmisen luokseni tai minut hänen luo tuntomerkkien perusteella.


Kun sitten sanoman vien, en koskaan vie sitä esittelemättä itseäni. Enkä myöskään anna sanomaa/profetoi, jos vastaanottaja ei halua minun niin tekevän. Joskus sanoma tulee ratkaisuksi asianomaisen tilanteeseen, joskus se on ennakkotieto tulevasta tilanteesta, joskus se on vapautuminen, pelastuminen tai parantuminen.


Anonyymisti Päin Pläsiä...


Mikä merkitys vastaanottajalle on sanoilla, jotka kirjoitetaan anonyymisti? Mistä vastaanottaja tietää, onko sanoma totta? Mikä on anonyymin sanoman tarkoitus? Onko sanoman tarkoitus kylvää epäluottamusta ihmisten välille? Onko sen tarkoitus kylvää epäilystä vastaanottajan mieleen? Vai onko sen tarkoitus manipuloida vastaanottajan mieltä, mielipidettä tai ajattelua?


Negatiivisen lausunnon voima...


Olin kerran tilanteessa, jossa minulle kerrottiin, että eräs henkilö oli antanut minusta negatiivisia lausuntoja... Olin "epäluotettava" ja "ehkä vähän epäilyttäväkin" koska "hän on niin huolissaan minun hengellisestä tilasta" ehkä "on lain alla", "rakkaudeton", "fundamentalisti", "väärässä hengessä toimiva", "irrallinen satelliitti"...


Tuli tilanne, jossa tämä minulle, minusta, kerrottu juttu tuli Pastorin korviin ja Pastori soitti tälle miehelle, joka oli minulle kertonut minusta kerrottaneen... Tämä uskon veli kielsi asian, ei hänelle oltu kerrottu minusta mitään, vaikka itse kertoi minulle kerrotun... Uskon veli pani välit poikki kanssani. Hän oli valmis kuuntelemaan juoruja ja kertomaan niistä asianosaiselle, mutta ei ollutkaan valmis puhumaan asiaa auki, jotta valhepuheen puhuja olisi saatu asiasta tilille ja asia oikaistuksi.


PPP - Parjausta Parjauksen Perään...


Minusta on myös kirjoitettu erilaisia parjauskirjeitä ja lähetetty niitä moniin seurakuntiin, ennalta niihin paikkoihin, joissa puhuin ja/tai joihin olin menossa puhumaan sekä TV7:n. En tiedä oliko niissä kirjeissä ollut allekirjoitusta... Enpä usko, että oli - muistaakseni ne päättyivät: "Turvallisuussyistä en kerro nimeäni".


Olen saanut viestin eräältä palvelimelta, että Fight For Salvationin salasanoja oli koitettu vaihtaa ja kaapata Fight For Salvationin nimeä omaan käyttöön... Ties millaiseen kirjoitteluun...?


Minun nimelläni on esiinnytty ja tekaistuja sähköposteja lähetetty jostakin omituisesta sähköpostiosoitteesta, jossa minut oli merkitty sähköpostin "omistajaksi". Harmi vaan lähettäjälle, että minäkin sain sellaisen itse, tekaistusta sähköpostista lähetetyn viestin, jossa oli nimeni allekirjoittajana. Hups vaan! Viestissä oli varoitus eräästä tuntemastani siskosta... Viestissä minun nimelläni kirjoittava varoitti tästä tuntemastani siskosta sähköpostitse jotakin "tiettyä ryhmää", johon minutkin oli piilokopiona (varmaankin vahingossa) liitetty. Sähköposti ei ollut minun tina.antamo(at)xxxx.com eikä ffs(at)welho.com vaan nimeni oli nimimerkki ja osoite oli jostain sellaisesta osoitteesta, joka oli nimetty johonkin yleiseen ilmaisten sähköpostien tarjoajan palvelimeen (luukku tai vastaava).


Turpaan vaan niin, että tukka lähtee...


No miksi en sitten tehnyt/tee rikosilmoitusta? Siksi koska en näe sellaista vaivaa...

Perkele tykkää saada hämmennystä aikaan, se nauttii siitä, kun se saa uskovat tappelemaan, väittelemään ja valehtelemaan. Se lekottelee paskapuheiden hajussa, se kelluu niiden aiheuttamassa riidassa ja epäsovussa... Se suorastaan piehtaroi uskovien keskeisistä juoruissa ja pahanpuhujaisissa, varsinkin niissä joissa puhutaan "kauniisti pahaa toisesta" olemalla "huolissaan toisen hengellisestä elämästä/tilasta". Joh 10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.


Suoraa puhetta suloisesti...


En koskaan ole ollut erityisen tykätty, varmaan siksi, että en halua olla juorujen kanssa tekemisissä. Kirjoitan omalla nimelläni ja naamallani. Voi olla, että jotkut ystävistäni ovat lähteneet pois elämästäni tai sulkeneet minut ulkopuolelle omasta elämästään tällaisten pahanpuhujaisten tähden... Mutta se ei oikeastaan enää minua harmita.


Tiedän, mitä olen sanonut, tehnyt tai jättänyt tekemättä... Olen pyrkinyt selvittämään kaikki asiat ihmisten sekä Jumalan kanssa, mitä selvittää saattaa, antanut anteeksi, antanut anteeksi ja antanut anteeksi. Sääli vain, että joitain ihania ihmisiä on poistunut elämästäni...


Joistain ei vain enää kuule...


Joistain ei vain enää kuule... toiset toteavat, että tämä ystävyys on tarkoitettu olemaan vain väliaikainen ja Jumala on vetänyt meidät erilleen... Kuuletko sanojasi? Ei Jumala vedä erilleen, Jumala yhdistää...


Lämpimät välit muuttuvat yhdessä yössä muodolliseksi, jopa kylmäksi... Miten?


Miten lämpimät välit muuttuivat muodolliseksi? Otin yhteyttä, en saanut enää vastausta... miksi?

Eräs rakas uskon sisareni kertoi olevansa kateellinen siitä, että Jumala käyttää minua ympäri maailmaa ja kun sairaat paranee...? Ihmettelin hänelle miksi?... käyttäähän Jumala sinuakin (Hän on Jumalan kutsuma evankelista ja palvelee paikkakunnallaan Herraa)??? Hän ei osannut vastata... Välimme eivät ole vielä palautuneet ennalleen ja olen siitä erittäin surullinen. Minulla on ikävä tätä siskoa ja ajoittain muistelen häntä ja keskustelujamme kyyneleet silmissä... olisi ihanaa jakaa Herraa ja Herrasta vielä.


Miten sanat voivat muokata mieltämme?


Sanat voivat muokata mieltämme... Vaikka tuntisimme ihmisen, voivat mieleemme kylvetyt epäilyksen sanat saada sellaiset mittasuhteet, ettemme enää luota ihmiseen, josta olemme juorun/juoruja kuulleet. Ne jäävät mielemme sopukoihin ja jos emme pidä varaamme, jäävät sinne ajaksi vaikuttamaan. Tämän jälkeen luonnollinen kanssakäyminen on hankalaa ja vetäydymme ihmisestä.


Kysy, jos et tiedä...


Jos kuulet juorun, ota selvää kysymällä itse juorun kohteelta, pitääko puheet paikkaansa. Jos pitävät, rakasta lähimmäistäsi ja auta synnintunnustuksen kautta parannukseen. Jos eivät pidä, usko sisartasi ja veljeäsi. Yleensä pahanpuhumisen taustalla on jokin syy... Älä vedä johtopäätöksiä "nimettömän ilmiannon" perusteella. Kuuntele, jos puhujalla on kasvot, mutta erottele juoruilu ja pahanpuhuminen sielunhoidollisesta keskustelusta.


Älä levitä eteenpäin...


Jos kuulet jotain, pyydä Herraa sinetöimään huulesi ja sydämesi pahanpuhumisen vaikutuksilta.


Mitä raamattu sanoo?


2. Kor. 12:20

Sillä minä pelkään, että tullessani ehkä en tapaa teitä semmoisina, kuin tahdon, ja että te tapaatte minut semmoisena, kuin te ette tahdo. Minä pelkään, että teidän keskuudessanne ehkä on riitaa, kateutta, vihaa, juonia, panetteluja, juoruja, pöyhkeilyä, epäjärjestyksiä;

1. Tim. 5:13

He oppivat kylää kierrellessään vielä laiskoiksikin, eikä ainoastaan laiskoiksi, vaan myös juoruisiksi ja monitouhuisiksi ja sopimattomia puhumaan.

3. Joh. 1:10

Sentähden minä, jos tulen, muistutan hänen teoistansa, mitä hän tekee, kun pahoilla sanoilla meistä juoruaa; ja vielä siihenkään tyytymättä, hän ei itse ota veljiä vastaan, vaan estää niitäkin, jotka tahtovat sen tehdä, ja ajaa heidät pois seurakunnasta.


Tässä on meille mietittävää kasvottomuudesta...


Haluatko sinä antaa kasvosi juoruiluille vai Herralle?


Jeesuksen nimessä!


Kuva, joka tähän blogiin on liitetty, on www.paulikervinen.com omaisuutta ja nimeltään gossip

3 kommenttia:

  1. Näin on. Opetuksesi sai miettimään omaakin elämääni. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi esim. En yleensä tiedä asiasta kaikkia puolia ja voin ymmärtää itse väärin.. Herra on kaikkitietävä ja kaikkialla läsnäoleva. Mene vain eteenpäin omalla julistajan sarallasi.Kuulkoot tahi olkoot kuulematta. Nimettömyys on pelkuruutta ja ylpeyttä. Paitsi rahalahjan antamisen ja hyvätekeväisyyden suhteen. Niitä voi vapaasti tehdä ilman nimeä. Kunniaansa ei Jumala jaa. Olkoon hän armollinen meille kaikille. Tarja Klemetti

    VastaaPoista
  2. Mitäs Tepalle kuuluu? :) kyselee Leena ja Julle-eno

    VastaaPoista
  3. Hei Leena,
    Meidän Tepan kuulumisia voi lukea blogista: Tepa Tuli Taloon... http://tepatulitaloon.blogspot.com/

    Terkuin
    Tina

    VastaaPoista